ورزش

سردرگمی فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی/ ایتالیایی، آرژانتینی یا برزیلی؟

سردرگمی فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی/ ایتالیایی، آرژانتینی یا برزیلی؟

به گزارش خبرورزشی، طی هفته های اخیر هر روز خبر گزینه جدید سرمربی گری تیم ملی والیبال در رسانه ها تیتر می شود اما دست آخر باز هم شایعه دیگری مطرح می شود، درحالی که تا رسمی شدن قرارداد و اعلام نام سرمربی جدید یک هفته باقی مانده اما ظاهرا قرار است از بین خاویر وبر و ربرتو پیاتزا یک نفر به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود اما طی یکی دو روز آینده نام سرمربی سابق تیم ملی والیبال برزیل، رنان دال زوتو هم به لیست فدراسیون والیبال اضافه شده است.

پیاتزا؛ سرمربی نامحبوب اهالی والیبال ایران

روبرتو پیاتزا که تمامی عمر خود را در دنیای مربیگری سپری کرده، در حال حاضر در تیم میلانو ایتالیا حضور دارد و با این تیم فصل قبل موفق به حضور در جام باشگاه‌های اروپا شد. این سرمربی باتجربه قبل از المپیک نیز به تیم ملی والیبال ایران لینک شده بود اما با توجه به شرایط عجیب و غریبی که برای تیم ملی والیبال ایران گذاشته بود و همچنین مخالفت چند پیشکسوت از نیمکت تیم ملی والیبال ایران دور شد.

البته شرایطی که پیاتزا برای فدراسیون والیبال تعیین کرد در دور شدن از ایران تاثیر داشت. ماجرا از این قرار بوده که در ابتدا مذاکرات به طور مثبت پیش رفته و دو طرف به توافق رسیده اند اما وقتی کار به بستن قرارداد نهایی می رسد به یکباره پیاتزا بهانه عجیبی می آورد. ظاهرا پیاتزا در توافقات نهایی اعلام می کند به دلیل بندی در قراردادش نمی تواند در لیگ ملت های پیش رو روی نیمکت تیمی جز هلند بنشیند. او به فدراسیون پیشنهاد داد که قراردادش را با هلند فسخ کند و هدایت ایران را بر عهده بگیرد، البته بدون اینکه در لیگ ملت‌ها روی نیمکت ایران بشیند. پیاتزا همچنین پیشنهاد داد که در لیگ ملت ‌ها توماس توتولو روی نیمکت ایران بشیند و او از دور تیم را هدایت کند و خودش سرمربی تیم ملی هلند باشد.

در کمال تعجب فدراسیون والیبال ایران با این موضوع کنار آمد اما مشکل دیگری هم در میان بود. در صورت حضور روبرتو پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران، فدراسیون باید جریمه ای را به فدراسیون والیبال ایتالیا بپردازد، زیرا با توجه به قانون سوپر لیگای ایتالیا مربیان حاضر در این لیگ حق ندارند در تیم ملی حضور داشته باشند مگر آنکه جریمه آن را بپردازند. با این حال پیاتزا همچنان یکی از گزینه های فدراسیون است.

تلاش برای جلب نظر گزینه آرژانتینی

یکی دیگر از گزینه های فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی خاویر وبر آرژانتینی  بود که در المپیک پاریس دستیاری جان اسپرا در تیم ملی والیبال آمریکا را برعهده داشت و طبق اعلام فدراسیون والیبال ایران یکی از گزینه‌های جدی نیمکت والیبال ایران بود که حضورش در ایران منتفی شد. ظاهرا وبر به دلیل اینکه در این فصل در لیگ متحول شده ژاپن قصد دارد سرمربیگری کند و همچنین احتمال ادامه حضورش در تیم ملی والیبال آمریکا دیگر قید حضور در تیم ایران را زده اما فدراسیون همچنان درحال مذاکره با این سرمربی است تا شاید رضایتش را جلب کند.

قرعه به نام چه کسی می افتد؟

همانطور که گفته شد در روزهای اخیرنام سرمربی سابق تیم ملی والیبال برزیل، رنان دال زوتو هم به لیست فدراسیون والیبال اضافه شده است. ظاهرا رییس فدراسیون والیبال ایران در روزهای گذشته با این مربی مذاکراتی داشته است. فدراسیون درحالی  قرار است از بین  باید دید تا چند روز آینده سرانجام چه شخصی سرمربی تیم ملی والیبال ایران خواهد شد.

گزارش: پریسا اسلام زاده

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا